Mocca-cases

Op deze pagina vindt u enkele willekeurige voorbeelden van onze werkzaamheden. 

Andere cases lezen? Refresh deze pagina of kies uit het menu hieronder.

Terra Trainingen blaast Tuinbouwmasterclass nieuw leven in

Cock van Bommel, Mark Houtkamp, Mario van Vliet (Foto: Mireille van IJperen)

Cock van Bommel, Mark Houtkamp, Mario van Vliet (Foto: Mireille van IJperen)

Terra Trainingen start dit voorjaar met een aantal nieuwe trainingen op het gebied van management, marketing en communicatie. Een daarvan is een oude bekende: de Tuinbouwmasterclass. De training is er nu voor zowel ondernemers als voor bedrijfsleiders.

Terra Trainingen verzorgt vaktechnische en algemene curussen voor tal van sectoren, waaronder boomkwekerij en de groothandel. Vanaf dit voorjaar wordt het aanbod voor de glastuinbouw uitgebreid met enkele trainingen. Mark Houtkamp van Terra Trainingen: “We zien een toenemende behoefte bij de topondernemers naar trainingen die verder gaan dan de verplichte stof. Ondernemers en management willen weer investeren in verdieping.”

De nieuwe trainingen van Terra Trainingen staan in het teken van management, marketing en communicatie. Daarvoor heeft het bedrijf (dat ontstaan is uit een Agrarisch Opleidingen Centrum, AOC) een samenwerking afgesloten met drie trainers, namelijk marketeer Cock van Bommel, communicatieadviseur Mario van Vliet en verandermanager Ruben de Bruin.

Van Bommel verzorgt onder meer de Tuinbouwmasterclass. Tijdens deze meerdaagse training leren deelnemers van elkaar en van inspirerende sprekers hoe ze hun bedrijfsvoering kunnen verbeteren. De Tuinbouwmasterclass was jarenlang een begrip in de tuinbouw. Enkele jaren geleden verzorgde de marketeer de training voor het laatst. De Tuinbouwmasterclass krijgt nu een nieuw jasje en is voortaan beschikbaar voor zowel ondernemers als bedrijfsleiders.

Van Vliet verzorgt de nieuwe communicatietrainingen. Sinds 1998 verzorgt hij op freelance basis trainingen, met name gericht op (schriftelijke) communicatie. Hij werkte onder meer voor puntEDU, Lectric en SKVR. De Bruin is gespecialiseerd in verandermanagement.

De trainingen die Terra Trainingen vanaf voorjaar 2015 aanbiedt zijn: Tuinbouwmasterclass ondernemers 2.0, Tuinbouwmasterclass bedrijfsleiders 2.0, Verandermanagement, Marketing moet, Een operationeel marketingplan opstellen, Social media – introductie, Social media – strategie, Contentmarketing en Schrijf betere teksten voor uw website, pr etc. Meer informatie over deze trainingen is te vinden op www.terratrainingen.nl.

.

Nieuwe website voor Roadwork Inc

Roadwork websiteRoadwork Inc is een nieuw bedrijf. Het is importeur van SmartAsfalt. Daarmee zijn gaten in bijvoorbeeld wegen of parkeerplaatsen eenvoudig en snel te repareren. Bovendien is SmartAsfalt milieuvriendelijker dan andere oplossingen: het bestaat namelijk bijna volledig uit gerecycled materiaal. Bovendien komt tijdens de productie nauwelijks CO2 vrij en hoeft SmartAsfalt niet verwarmd te worden tijdens het aanbrengen.

Mocca ontwikkelde voor Roadwork Inc een nieuwe website: Roadwork-Inc.nl. DTP-Hulp verzorgde de bouw en vormgeving van de website. Op Roadwork-Inc.nl staan de voordelen van SmartAsfalt kort en duidelijk uitgelegd: in één oogopslag wordt duidelijk dat SmartAsfalt de snelste, eenvoudigste en milieuvriendelijkste oplossing is voor grote ergernissen.

.

Press release: Van den Berg Est best Dutch Hortensia grower

Van den Berg Est BV is the best grower of Hortensia in The Netherlands. Marjanne and Tom van den Berg won the Hortensia Award with their Hydrangea macrophylla Caipirinha®. Grower Tom van den Berg: “It all starts with balance.”

Marjanne and Tom van den Berg from Est started growing Hortensia’s for indoor and outdoor uses in 2004. Besides, their company Van den Berg Est BV is a high quality producer of Poinsettia and 1-year-plants. Every friday and saturday the products are being sold at the nursery.

Average vase life of over 35 days!

In week 12 Marjanne en Tom van den Berg admitted the Hydrangea macrophylla Caipirinha® for a test by Knowlede Centre for Product Quality Royal FloraHolland. Caipirinha is a new Hortensia with a distinctive colour. The Hortensia starts green, turns white and then again turns green.

The test was constisted of three phases: Transport (96 hour, 15ºC, packed, in a tray), Shop (72 hour, 20ºC, in a tray) and Consumer (840 hours/35 days). The result: a average vase life of over 35 days!

Three different variables

“At our nursery the plants are the starting point of all our decisions”, says Tom van den Berg. ” Throughout the year we use three different variables: energy, water and ‘assimalates’ of the plant. Therefor our stock is healthier and have more resisant and our customers can enjoy our plants much longer.”

Monitoring these balances is highly automated at Van den Berg Est BV. The company uses the Climate Monitor by LetsGrow.com. Yuri Alsemgeest of LetsGrow.com congratulated Van den Berg Est BV with a delicious cake.

.